luni, 2 septembrie 2013

Tort Diplomat cu frisca si fructe

                   Imi doream de ceva vreme sa fac acest tort super lejer si racoritor ... de vara. Nu am fost niciodata fanu' acestui tip de tort in varianta clasica. Mereu mi se parea gretos si mai nou ...fake, un gust de plastic, adica nici nu mai stii ce mananci - oua, lapte sau praf de oua,etc. Dar am descoperit varianta raw-vegana care este "the real thing" in opinia mea. V-am spus deja ca sunt dependenta de aceste dulciuri? S-ar putea s-o mai spun de cateva ori. Iei o lingurita si simti, dom'le, toate ingredientele , unu cate unu, cum se topesc in gura.....explozie de arome... si de culoare!!!









 Reteta : 

 Blat : 150g fulgi de migdale (migdale decojite, orice nuca decojita)
          pulpa de la 1 nuca de  cocos (ramasa de la laptele de cocos pe care l-am pregatit pentru frisca)
          2 linguri de miere cat sa se lege compozitia
          2-3 linguri de apa - ajuta la legarea compozitiei
          un praf de sare
          esenta de vanilie
Macinam migdalele pana devin faina intr-un food procesor. Apoi amestecam toate ingredientele, intai cele uscate si apoi le adaugam pe cele umede; le framantam pana devin o coca lipicioasa. Punem blatul intr-o forma de 22 cm si presam pana iese un blat legat, uniform, bine nivelat, si-l punem deoparte pana facem frisca de caju.

Frisca  : 250g caju hidratat (pus in apa cat sa-l acopere minim 4ore - cel mai bine de dimineata pana seara)
             1 + 1/2 cana lapte de cocos (1/2 nuca de cocos proaspata + 2 cani de apa- blender, apoi strecurat)
             3 linguri de miere
              esenta de vanilie
              un praf de sare
             1/2 cana de unt de cocos
              fructe 200-250 g

Clatim caju-ul in mai multe ape, apoi il punem in blender cu toate ingredientele, mai putin untul de cocos si fructele. Dupa ce totul a devenit o crema fina , adaugam si untul de cocos si mai procesam putin. Crema iese mai subtire dar se va intari la congelator. Incorporam in crema fructele alese dupa gust si anotimp (eu am pus 1/2 piersica, 1 mana de afine de padure, 1 kiwi, 1 mana de zmeura - am tinut cont de culorile fructelor), fructe taiate bucati mai mici. Apoi punem crema peste blat si bagam tortul  la congelator pentru cel putin 4 ore. Eu il las cel putin 6 ore, de cele mai multe ori de seara pana dimineata ca sa n-am surprize cand scot inelul tortului sa se reverse sau sa-i stric forma.
Dupa ce s-a intarit foarte tare (bocna), il scoatem de la congelator, il lasam 5 minute si ii scoatem inelul (presupunand ca ati ales o forma detasabila de tort). Il decoram dupa imaginatie. Eu l-am decorat cu fulgi de cocos colorati.
Acum ori il bagam la frigider si il taiem dupa vreo 1h-2h, asta daca-l consumam pe tot in 2-3 zile, ori il taiem pe tot la vreo 10 minute dupa ce l-am scos din congelator si il pastram la congelator. Cand avem pofta, scoatem cate 1 felie si  o lasam la frigider 1/2 ora sa se dezghete; e de preferat in cazul torturilor cu fructe. Torturile fara fructe in compozitie se pot consuma si  direct din congelator pe post de inghetata.

Spor!














3 comentarii:

  1. Rețetă care musai trebuie încercată. Vineri e randul ei clar.:) Cum ai colorat fulgii?Arata foarte fain.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fulgii ii colorez cu pudre si suc de fructe/legume. De exemplu, rosii ies cu suc de sfecla, galbeni cu pudra de turmeric, verzi cu spirulina, portocalii cu suc de goji, mov cu afine.

      Ștergere
  2. Cu ce colorati fulgii de cocos asa frumos?

    RăspundețiȘtergere