sâmbătă, 7 septembrie 2013

Tort cu vanilie si ciocolata




                   Aceasta combinatie de culori si de arome imi aminteste de inghetata Scarisoara de la Napolact de vanilie cu ciocolata - exact aceleasi culori, care imi placea tare mult - cremoasa si laptoasa; vroiam sa -l si numesc asa "Tort Scarisoara", dar m-am gandit ca nu toata lumea stie la ce ma refer. Mancat direct din congelator tine foarte bine loc de inghetata - cremos, ciocolatos, aroma de vanilie subtila (cu toate ca am pus si pastaie si esenta facuta-n casa), racoros.....Sa nu uitam de beneficiile turmericului....Foarte bun. Va invit sa- l incercati!
 





Reteta : 
tava de 22 cm -

 Blat    
  • 250 g alune de padure macinate
  • fulgi de cocos ramasi de la laptele de cocos (1/2 cana)
  •  250 g curmale pasta
  •  2 linguri de cacao         
Crema de vanilie 
  •  150 g caju hidratat
  •  3 -4 linguri de sirop de agave
  •  ½ cana ulei de cocos
  • ½ cana apa
  • 1 pastaie de vanilie facuta bucati mici
  • esenta de vanilie
  • turmeric 1 lgt.
 Crema de ciocolata 
  •  150 g caju hidratat
  •  3 -4 linguri de sirop de agave
  •   ½ cana ulei de cocos
  •  ½ cana apa.
  •  3 linguri de cacao
  Pentru obtinerea blatului  amestecam alunele macinate cu cacaoa, fulgii de cocos si pasta de curmale pana obtinem o coca lipicioasa; mai adaugam 2-3 linguri de apa daca e nevoie. Il punem in forma de tort si dam la rece. Eu am oprit din compozitie exact cat sa fac 12 bobo cu care am decorat tortul. 
Crema de vanilie: punem toate ingredientele (fara uleiul de cocos) in blender pana obtinem o crema fina, apoi adaugam uleiul de cocos si mai amestecam putin. Daca nu aveti un blender puternic puneti doar semintele de la pastaia de vanilie. Turmeric puneti la inceput 1 lingurita, iar daca doriti o culoare mai intensa mai adaugati, gustand din cand in cand, cu toate ca nu afecteaza gustul cremei. Punem crema peste blat si dam la congelator pana se intareste (2-4 ore).
Crema de ciocolata:  punem toate ingredientele in blender pana obtinem o crema fina, apoi adaugam uleiul de cocos si mai amestecam putin. Turnam crema peste cea de vanilie si dam la congelator peste noapte.
A 2 a zi il scoatem de la congelator, asteptam vreo 5-10 minute si scoatem inelul culinar. Il decoram cu bombonele date prin fulgi de cocos colorati cu turmeric. Si mai departe stiti ce aveti de facut....Sa-l savurati incet lingurita cu lingurita.


Spor!










12 comentarii:

  1. Felicitaari! La cat mai multe retete delicioase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Tatiana! Sunt Carmen, sora Corneliei, acum colega ta>
      Am incercat tortul asta si a iesit extrem de delicios.
      Iti sugerez sa ne mai incanti cu astfel de retete caci vad ca te descurci minunat!!
      Bafta la cat mai multe retete sanatoase!!!
      Te pup si sarbatori cu bine!!

      Ștergere
    2. Ma bucur tare ca ati indraznit si v-ati apucat de treaba...:) Iti recomand si celelalte retete . Sarbatori fericite si voua! Va pup!

      Ștergere
  2. L-am facut si eu si este absolut superb. Excelent mai ales pt zilele calduroase de vara, deoarece crema are textura, finetea si savoare unei inghetate.
    Felicitari, Tatiana! Asteptam cat mai multe retete deosebite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am facut din nou, doar ca de data asta am pus migdale (putin rumenite la cuptor) si a iesit muuuuuuuuuuuult mai bun.Va recomand sa incercati varianta aceasta!

      Ștergere
    2. Bineinteles ca va puteti juca cu ingredientele la blat, asta.i si ideea, sa va folositi imaginatia si sa va creeati propriile retete plecand de la una de bază. Cu migdale rumenite nu mai e raw, dar rămâne vegan. Poti incerca cu ce.ti place. Asta.i frumusetea acestor prajituri.

      Ștergere
  3. Multumesc ! Ma bucur tare ca ti-a placut ! Dupa cum spuneam , tine loc si de inghetata . :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara! Am doua intrebari.Uleiul de cocos trebuie topit sau nu? Alunele de pădure se hidrateaza sau nu? Maine o sa vad ce a ieșit :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara! Uleiul de cocos, da, trebuie topit la temperatura mica, pe baie de aburi , până devine lichid. Toate ingredientele folosite la creme trebuie sa fie la temperatura camerei, altfel crema se va imbranzi, se va întări si nici blenderul nu o mai prelucrează asa de bine. Alunele de padure eu nu le hidratez, dar ideal asa ar trebui si apoi deshidratate din nou la maxim 40°.

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. Eu am adaptat putin reteta pt ca nu am dorit sa pun la congelator. Avem probleme cu gâtul si evităm. Am folosit agar-agar pentru creme.au iesit cam moi dar în final s-au întărit. Gustul aduce mult cu un tort clasic. Sincer s-a mâncat foarte repede:). De curiozitate de ce trebuiesc deshidratate alune?

      Ștergere
  5. Buna seara! Am doua intrebari.Uleiul de cocos trebuie topit sau nu? Alunele de pădure se hidrateaza sau nu? Maine o sa vad ce a ieșit :).

    RăspundețiȘtergere